כל נתיב קריירה שונה ממשנהו, לפעמים אנחנו נתקלים בנתיב מסוים ואנחנו מבינים שאנחנו נהנים ממנו.

בפעמים אחרות אנחנו מחפשים נתיב קריירה בהתאם לדרישות שלנו בגלל שאנחנו יודעים שהתחום מעניין אותנו.
ערכנו סקר וגילינו תשובותת מפתיעות לשאלה "למה בחרתם בקריירה בתחום ה – QA?" 

 "כניסה קלה יחסית לענף"

ענף ה – QA בהייטק הוא תחום שקל יחסית להכנס לתוכו. בבדיקה שערכנו גילינו ש – 36% מהמשרות בבדיקות תוכנה מגיעות עם יתרון לתואר ראשון ולרוב זה דרישת חובה. בנוסף, זה אחד מענפי ההיי טק היחידים שלא מייחסים חשיבות גדולה לזהות המוסד בו נרכש התואר (אוניברסיטה או מכללה) או לממוצע התואר.

 "שכר גבוה יחסית"

יחסית לעובדה שניתן למצוא עבודה גם ללא תואר, השכר בענף גבוה, ועשוי להתחיל מ-8,000 ₪ כשאתם חסרי ניסיון, ולזנק ל-13,000 ₪ כשיש לכם שנתיים ניסיון בלבד. אם יש לכם תואר, השכר שלכם יתחיל מ-9,000 ₪ כשאתם חסרי ניסיון, ויזנק תוך שנתיים ל-14,000 ₪. כשמשווים לשכר הממוצע במשק, קל להבין למה מקצוע ה – QA הפך למשאת ליבם של לא מעט אנשים, שאין להם השכלה אקדמית בתחום.

"יש אופק תעסוקתי"

ישנן כמה דרכי קידום בתחום בדיקות התוכנה: אחת האפשרויות היא להפוך מבודק ידני לבודק אוטומטי. ברמה גבוהה יותר, נמצאים אלו שלא רק מריצים בדיקות אוטומטיות, אלא גם כותבים אותן (שפת סקריפט), ומעליהם נמצאים אלו שמפתחים כלי בדיקה (בשפות פנימיות או בשפות אחרות). חשוב להדגיש שהקידומים האלו, לרוב, מתרחשים בתוך החברה, ושקשה מאוד לעבור מתפקיד QA ידני בחברה אחת, לתפקיד QA אוטומטי בחברה אחרת. למעשה, זה די נדיר, שחברה תסכים לקחת QA ידני ולהציב אותו בתפקיד של QA אוטומטי, כשאין לו רקע וניסיון בתחום ועל כן, מי שמפנטז לעשות את המעבר הזה, צריך לבדוק אם בחברה בה הוא מתכנן לעבוד, קיימת אפשרות כזו. בנוסף לקידום הרוחבי, בענף ישנן גם משרות ניהול, למשל ראש צוות או מנהל תחום, אליהן ניתן להגיע כבר לאחר מספר מועט של שנות ניסיון.

"בטחון תעסוקתי"

בתחום הqa יש בטחון תעסוקתי. ההיי טק פה והוא פה לתקופה ארוכה. זה אומר שגם בדיקות תוכנה פה לתקופה ארוכה, למרות שבדיקות תוכנה זה תחום מאוד מגוון ומתחלק בין בדיקות ידניות לבדיקות אוטומטיות, בדיקות ווב ובדיקות מובייל.

"אני אוהב לשבור דברים"

אני מניח שאם אתם אוהבים לשבור דברים אתם לא רוצים שיעצרו אתכם על וונדליזם או פריצה, אז בדיקות תוכנה מתאים לכם. כששואלים בודקי תוכנה: "מה אתה עושה למחייתך?" לעיתים קרובות מתקבלת התשובה: "אני שובר תוכנה"

"אף יום לא זהה ליום שלפני, אף פעם לא משעמם"

תחום בדיקות התוכנה משתנה כל הזמן בגלל שהטכנולוגיה משתנה באופן תדיר, תסתכלו לדוגמא על מהפכת המובייל. בכל יום המשימות שלנו משתנות. אנחנו בודקים יישומים שונים תוך שימוש בדפדפנים או מכשירים שונים, מדמים התנהגות שונה של משתמשים ושימוש שונה שלהם במערכת שבודקים.

"הרבה יותר קל להרוס תוכנה מלבנות אותה"

תחשבו על זה ותבינו שזה נכון! להרוס לגו ולהבין באיזה דרכים אפשר להרוס אותו הרבה יותר מלבנות אותו נכון. השותפים שלנו, המפתחים, עובדים הרבה יותר קשה מאיתנו והעבודה שלהם הרבה יותר סיזיפית.

אז מה הסיבה שבגללה אתם בחרתם ב – QA? 

המדריך המלא לבודק התוכנה המתחיל

ב-QA Experts כתבנו את המדריך המקיף בארץ למעוניינים ללמוד בדיקות תוכנה
52 עמודים עם כל האינפורמציה שתצטרכו 
+בונוס!
מדריך מפורט אודות צבירת ניסיון ועבודה כבודק תוכנה עצמאי

רוצה לקבל את המדריך?

דילוג לתוכן