למצוא עבודה בלי ניסיון (ולהישאר בחיים): פוסט של אפרת ברוך, בוגרת קורס QA Expert

 

סיימתם קורס בודקי תוכנה (במכללת QA Experts כמובן!) ואתם מתחילים לחפש עבודה.

לא יודעים מאיפה להתחיל? "נשמות טובות" אמרו שאין לכם סיכוי למצוא עבודה בלי ניסיון? גיליתם שיש המון בודקי תכנה שמחפשים עבודה? לא צריך להתייאש, אפשר בהחלט למצוא עבודה בלי ניסיון! אבל חשוב להבין שחיפוש עבודה הוא בעצמו סוג של "עבודה", שצריך לקחת ברצינות ולבצע בצורה מסודרת. אם עובדים נכון, הסיכוי להתקבל לעבודה עולה בצורה משמעותית!

קורות חיים מושקעים 

הדבר הראשון שאתם צריכים לעבוד עליו הוא קורות החיים. קורות חיים הוא כרטיס הביקור שלכם כמועמדים לעבודה, ואם קורות החיים יהיו לא ברורים, יכילו טעויות, יהיו ארוכים מדי או מוזרים – יש סיכוי טוב שהמגייסים ידחו אתכם על הסף. מזל שבקורס של QA Experts עוזרים לכם להכין קורות חיים מצוינים!

אם אתם, כמוני, עברתם לתחום בלי ניסיון קודם, חשוב שבפירוט הניסיון המקצועי הקודם שלכם תדגישו כמה שיותר את התכונות הרלוונטיות לתפקיד בודק התכנה: מקצועיות, יסודיות, ראש גדול, יצירתיות, יכולת עבודה עצמאית, יחסי אנוש טובים ועוד.

לשלוח לשלוח לשלוח!

ברגע שקורות החיים מוכנים הגיע הזמן להתחיל להגיש מועמדות. חשוב להגיש מועמדות לכמה שיותר מקומות, אם הגדרת המשרה קרובה למה שאתם מחפשים (בודק ידני, מפתח אוטומציה ועוד). לא להתבייש ולשלוח קורות חיים גם אם אתם לא עומדים בדרישות המשרה ב-100%. במיוחד במקרים שבהם אין לכם ניסיון – שווה להגיש מועמדות גם למשרות שבהן מצוינת דרישה לעד שנתיים ניסיון. בחלק מהמקרים כדאי לצרף מכתב נלווה של כמה שורות, בו תסבירו איזו הכשרה עברתם, מה אתם יודעים ומה אתם שואפים לעשות – מה התשוקה שלכם.

איך להגיע למשרות פתוחות?

הדרך הכי טובה להגיש מועמדות זה דרך חברים! תתפלאו עד כמה דלתות נפתחות יותר בקלות כאשר עובד בחברה ממליץ עליכם. לא להתבייש ולשאול חברים, קרובי משפחה ועוד. בדרך כלל, אם תתקבלו לעבודה דרך חבר (במיוחד בחברות גדולות) הוא יקבל מענק מסוים ממקום העבודה, כך שבהחלט יש לו אינטרס לעזור לכם. במקביל תגישו מועמדות גם דרך כל המדיות המקובלות: קבוצות רלוונטיות בפייסבוק, חברות השמה, לינקדאין, ואפילו להיכנס לאתרים של החברות הגדולות במשק ולבדוק האם הם מחפשים בודקי תכנה.

השיחה הראשונה

שלחתם קורות חיים והנה קיבלתם את הטלפון המיוחל ממחלקת הגיוס של החברה – קורות החיים שלכם הרשימו אותם והם רוצים לקבוע אתכם ראיון! השיחה הזו חשובה, כי זו ההזדמנות הראשונה של המגייס/ת להתרשם מי אתם. חשוב להיות זמינים, פנויים לשיחה, לדבר באופן נעים וחיובי ולדעת להסביר בצורה ברורה וקצרה מה אתם יודעים מבחינה מקצועית.

שימו לב שלפעמים תקבלו מטלת בית שאמורה להעריך את היכולת המקצועית שלכם לפני שנקבע ראיון, וחשוב לבצע אותה בצורה מיטבית ובזמן סביר.

ראיון עבודה

ראיון עבודה הוא תמיד סיטואציה קצת מלחיצה, בטח אם לא חיפשתם עבודה הרבה זמן. אבל חשוב לזכור שמטרת הראיון היא לא רק לבחון האם אתם מתאימים לחברה, אלא גם ההזדמנות שלכם להתרשם האם החברה מתאימה לכם. הרושם הראשוני חשוב ולכן כדאי לעשות מאמץ ולהתלבש בצורה מכובדת (בגדים נקיים, שיער מסודר, נעליים ולא כפכפים וכו').

חשוב מאד להגיע לראיונות מוכנים. כדאי להתחיל ללמוד לראיון כמה ימים לפני ולא פחות מיום. תעברו על החומר שלמדתם, תתרגלו כתיבת תכנית בדיקות, תנסו לחשוב אילו בדיקות הייתם מבצעים על מוצר דומה לזה שבו החברה עוסקת, תתרגלו SQL (יש אתרים שמציעים תרגילים מאתגרים). אם אתם מגישים מועמדות לתפקיד של פיתוח אוטומציה – תתרגלו את הקוד, תנסו לפתור אתגרים שיש באינטרנט, תרעננו את היכולות שלכם בכתיבת קוד בדיקות על אתרים שונים.

את רוב החומר שאתם צריכים לדעת כדי להתקבל לעבודה למדתם בקורס וזה יהיה ממש חבל אם לא תעברו ראיון ראשון רק כי לא רעננתם את החומר שנלמד.

כדאי לקחת בחשבון שבתחום ההיי טק תהליך קבלה לעבודה יהיה בדרך כלל ממושך ויכלול שרשרת של ראיונות: ראיון מקצועי, מבחן, ראיון עם מנהל וראיון עם מנהל/ת משאבי אנוש.

כל הזמן להמשיך ללמוד ולתרגל!

בגלל שהטכנולוגיות כל הזמן מתקדמות ומתפתחות, אחת היכולות החשובות ביותר בהייטק, היא היכולת ללמוד לבד. אל תעצרו בידע שקיבלתם בקורס, תמשיכו כל הזמן ללמוד. יש המון אפשרויות ביניהן קורסים אונליין על תחומים ספציפיים וכל מני tutorials ברשת. תלמדו על עוד טכניקות בדיקה, כלי בדיקה, כתיבת קוד נכונה, להעמיק את הידע ב-Java, שפות קוד נוספות – השמיים הם הגבול. זה יכול להיות מאד מרשים אם בראיון המקצועי תפגינו ידע שהוא מעבר למה שלמדתם בקורס.

לשמור על גישה חיובית וחיוך על הפנים

תהליך חיפוש העבודה יכול להיות מייגע ומתסכל, גם כשהוא הולך טוב. זה אף פעם לא כיף לחכות שהטלפון יצלצל ולקבל את ההודעה, אם ממשיכים או מפסיקים את התהליך. למרות זאת, חשוב לשמור על גישה חיובית, להתייחס לכל ראיון ברצינות ולבוא מוכנים ותמיד תמיד להיות עם חיוך על הפנים!

שיהיה המון בהצלחה!

המדריך המלא לבודק התוכנה המתחיל

ב-QA Experts כתבנו את המדריך המקיף בארץ למעוניינים ללמוד בדיקות תוכנה
52 עמודים עם כל האינפורמציה שתצטרכו 
+בונוס!
מדריך מפורט אודות צבירת ניסיון ועבודה כבודק תוכנה עצמאי

רוצה לקבל את המדריך?

דילוג לתוכן