כבודקי תוכנה, כנראה ששמעתם על בדיקות עשן (SMOKE), בדיקות שפיות (SANITY), בדיקות חוזרות (RETEST) ובדיקות רגרסיה (REGRESSION). מאד סביר שרובן הן בדיקות שגרתיות שאתם עושים על בסיס יומי. ולמרות זאת, לבודקים צעירים (ואפילו עבור בודקים מנוסים), להבדיל בין המונחים הללו יכול להיות אתגר של ממש.

בהרבה מקרים, אתם יכולים לעשות את העבודה כמו שצריך אפילו אם אתם לא יודע את ההבדלים. אך למרות זאת, כבודקים מקצועיים, לדעת מה אתם עושים ולמה אתם עושים משהו בדרך מסוימת, זה תמיד הדבר הנכונה.

במאמר הזה, אני אעזור לכם להבין את ההבדלים בין בדיקות עשן, בדיקות שפיות, בדיקות חוזרת ובדיקות רגרסיה כדי להבהיר את כל הבלבול שאולי נמצא אצלכם…וע"י כך להתקדם.

אוקיי, בואו נעשה את זה

אני אכנס לפרטים למטה, אבל לפני זה, הנה הסבר מהיר של כל אחד מהמונחים:

  • בדיקות עשן: אנחנו מבצעים בדיקת עשן כשאנחנו מקבלים בילד (BUILD) חדש שהוא יציב יחסית כדי לוודא שהפונקציות הקריטיות של בדיקות הקבלה (UAT) עובדות בסדר. הרעיון של הבדיקה הזאת הוא למצוא בעיות קריטיות בהקדם האפשרי ולדחות את הבילד ככה שלא נבזבז זמן על בדיקות עמוקות יותר (אם הבילד שבור).
  • בדיקת שפיות: אנחנו מבצעים בדיקת שפיות כשאנחנו מקבלים בילד חדש שהוא יציב יחסית כדי לזהות את הפונקציות העצמאיות החסרות. במילים אחרות, אתם תאשרו את רוב הפונקציות של המערכת בצורה יותר מפורטת.

גם בדיקת שפיות וגם בדיקת עשן הינן דרכים להתחמק מלבזבז זמן ומאמץ על ידי זיהוי מהיר של פגמים באפליקציה לפני ביצוע בדיקות מעמיקות יותר.

  • בדיקות חוזרות: אנו מבצעים בדיקה חוזרת לפונקציה/תכונה שמכילה פגמים (BUGS) כשהפגמים האלה תוקנו לאחרונה.
  • בדיקת רגרסיה: אנו מבצעים בדיקת רגרסיה עבור AUT כשישנם שינויים כגון פיצ'רים חדשים/תיקוני באגים כדי לוודא שאין שום השפעה שלילית על פונקציות קיימות.

כדי להבין זאת טוב יותר, תנו לי להציג בפניכם את טבלת ההשוואה למטה:

סיכום

אני מקווה שלאחר שקראתם את המאמר הזה, יהיה לכם ידע בסיסי על בדיקות עשן, בדיקות שפיות, בדיקות חוזרות ובדיקות רגרסיה. כמו שאמרתי בהתחלה, זה בסדר אם אתם לא יכולים לזהות את ההבדל בין המונחים הללו. מונחים כאלה מבלבלים כל הזמן. אף על פי כן, אם תדעו מה אתם עושים ותקראו לילד בשמו, תתאימו את עצמכם לפרופיל של בודק התוכנה המקצועי שאתם שואפים לו.

דילוג לתוכן