השגת העבודה הראשונה זה תמיד קשה, במיוחד כי אתה מרגיש שאתה מתחרה עם מועמדים אחרים שכבר יש להם את הניסיון בבדיקות בזמן שלך אין. וכך אתה יושב בבית וחושב על חוסר ההיגיון בחיים, אתה לא יכול להשיג את העבודה, כי אין לך את הניסיון, אבל אתה לא יכול לצבור ניסיון, כי אתה לא יכול להשיג את העבודה הראשונה…

אבל הנה העניין, הבנת את הנקודה הזו (וכנראה גם רבים אחרים!) לא נכון, ואם אתה עושה את זה בצורה חכמה, מציאת העבודה הראשונה שלך כבודק QA עשויה להיות קלה יותר ומהירה יותר ממה שאתה חושב.

1. אתה לא מתחרה עם בודקים שיש להם ניסיון

המרוץ נגד בודקים מנוסים הוא מירוץ אבוד, אז למה להיכנס אליו מלכתחילה?

חפש את המשרות שבהם מחפשים אנשים ללא ניסיון או עם ניסיון מועט בבדיקות. התחל מהתחלה ובנה את הצלחותיך מלמטה למעלה.

מנהלי QA מבינים שהם צריכים תערובת של בודקי בצוותים שלהם, ולכן אנחנו כל הזמן מחפשים בודקי QA מנוסים וגם לא מנוסים.

כשאתה מקבל את העבודה הראשונה שלך אל תצפה שישלמו לך כמו לעובדים עם 5 או 10 שנים בחברה, ואל תצפה לקבל את אותן המטלות שהם קיבלו במהלך היום הראשון שלך, או 6 החודשים הראשונים שלך, בסופו של דבר אתה מקבל את העבודה הראשונה ככניסה למקצוע חדש. היה סבלני!

2. צבור ניסיון בבדיקות לפני השגת העבודה הראשונה שלך

היום, עם כל אתרי ה-crowdsourcing (מיקור המונים), קל יותר מתמיד לצבור ניסיון אמיתי בבדיקות (ולעשות כסף באותו הזמן!)

הירשם ל-2 או 3 חברות המשתמשות במיקור המונים לבדיקות, הפוך את זה לעבודה שלך במשך 3 עד 6 החודשים הבאים (אל תעשה את זה בזמנך הפנוי או בלילה אחרי שחזרת הביתה מהפאב!) וכך תרוויח קצת ניסיון.

לאחר מכן תוכל להוסיף זאת לקורות החיים שלך, לספר על הפרויקטים, הטכנולוגיות והניסיון הכולל שרכשת בתקופה זו.

כשמנהל קורא על מישהו שהשקיע מזמנו והפך את הבדיקות לתשוקה שלו, זה מציב את קורות חיים שלך גבוה הרבה יותר בערימת קורות החיים על שולחנו.

3. אם אין לך ניסיון בבדיקות, הפוך למומחה בנושא הנבדק

יש המון חברות שעובדות עם תעשיות מאוד ספציפיות כגון משחקים, אפליקציות, שפות, בנקים, חברות ביטוח וכו'. התמקצע באחד הנושאים האלה והגדל את הסיכויים שלך להשגת עבודה כבודק באחת מהחברות אלה.

אם אתה גיימר מומחה, או שאתה אוהב לפרוץ אפליקציות קטנות בנייד, זה משהו שאתה יכול למנף, כמובן שגם אם יש לך תואר בכלכלה ואתה רוצה לעשות הסבת מקצוע זה יתרון גדול. אתה כבר מכיר את המושגים וחי את העולם הזה, כך שהדלת פתוחה בשביל לעבוד בתור בודק בבנק או במוסדות כלכליים אחרים.

השתתף בקהילות, פרסם דברים מעניינים על הנושאים האלה ווודא שיש לך הישגים ודברים מוחשיים לציין כשמישהו שואל במהלך הראיון למה אתה חושב שאתה יכול לעבוד בתחום.

4. לך לחברות קטנות יותר, הן רגילות יותר ללקיחת סיכונים ולהעסקת אנשים עם פחות ניסיון.

בודקים מנוסים רבים היום יספרו לך סיפור דומה, של איך הם הגיעו לבדיקה כמעט בטעות כשהתחילו לעבוד בסטארט-אפ או חברה קטנה. אני יודע כי זה קרה לי לפני כמעט 10 שנים.

חברות קטנות יותר הן בדרך כלל יותר פתוחות לנטילת סיכונים ולהעסקת אנשים על בסיס הכימיה האישית שלהם ולא רק על סמך ניסיונם המקצועי. כמו כן בודקים מנוסים רבים מעדיפים לעבוד עבור חברה גדולה יותר, שם יש להם סיכוי טוב יותר לקדם את הקריירה שלהם, אז התרכז בחברות קטנות יותר, חברות סטארט-אפ, וכו'.

חברות קטנות יותר גם נוטות לגדול מהר יותר, ולכן הן צריכות לשכור יותר בודקים כל הזמן.

5. הדרך הקלה ביותר להשיג עבודה היא באמצעות המלצות של חברך

רוב המשרות אפילו לא מפורסמות בלוח משרות. מנהלי גיוס נוטים להתחיל לשאול חברים, עמיתים ובני משפחה אם הם מכירים מישהו שיכול להיות טוב עבור עבודה בצוותים ובחברות שלהם.

אתה צריך לוודא שכולם במעגלים קרובים ורחוקים שלך של בני משפחה וחברים יודעים שאתה מחפש עבודה, והם גם צריכים לדעת למה אתה האדם המתאים ביותר לתפקיד כזה.

המדריך המלא לבודק התוכנה המתחיל

ב-QA Experts כתבנו את המדריך המקיף בארץ למעוניינים ללמוד בדיקות תוכנה
52 עמודים עם כל האינפורמציה שתצטרכו 
+בונוס!
מדריך מפורט אודות צבירת ניסיון ועבודה כבודק תוכנה עצמאי

רוצה לקבל את המדריך?

דילוג לתוכן