ישנם מספר כללי אצבע שחשוב להיות מודע אליהם כשבוחרים לעסוק בתחום של בדיקות תוכנה

1. בדיקות תוכנה מסייעות לאתר באגים, למעשה אין כמעט תוכנה שחפה מבאגים בשלב הפיתוח – עצם הבדיקות מקטינות את הסיכון שהמערכת הנמסרת ללקוח הקצה לא איכותית או לא עונה על דרישות הלקוח,  מצד שני לא ניתן לטעון שמערכת חפה מבאגים במידה ולא נמצאו כאלו. 

2. לא ניתן לכסות את כל תרחישי הבאגים האפשריים. כיסוי מלא מייקר את עלויות הפיתוח ומאריך משמעותית את משך הפיתוח ולכן בד"כ לא ישים ויש להעריך את רמת הסיכון ולהתאים את מספר הבדיקות לרמת סיכון המודול.

איך עושים את זה בגדול?

3. פיזור הבאגים במערכת פועל על פי עיקרון פארטו – 20 אחוז מהמודולים אחראים על 80 אחוז מהתקלות. איתור אותם מודולים בעייתיים מתבצע על פי הניסיון ורמת ההיכרות עם הפרויקט. לאחר שהמודולים הבעיתיים אותרו בהצלחה יש להתמקד בהם ולבנות סט של בדיקות במיוחד עבורם. ביצוע אותם בדיקות שוב ושוב בווריאציות שונות אכן מסייע לנקות את הבאגים הקיימים אך מונע גילוי של באגים חדשים מה שמוביל לעיקרון השלישי 

4. יש לבחון באופן שוטף את מקרי הבוחן, לעדכן ,לשנות ולהוסיף במידת הצורך על מנת לעלות על באגים נוספים, במיוחד במודולים היותר בעייתיים.

5. יש לשלב את צוות הבדיקות כבר בשלבים ההתחלתיים של הפרויקט, ככל שבאגים יאותרו מוקדם יותר כך הסיכוי לאיתור באגים קריטיים ותיקונם עולה יותר.

6. חשוב להתאים את אופי וסוג הבדיקות למערכת – אתרי מסחר למשל נבדקים באופן שונה מקופות רושמות או ממערכות הפעלה. 

7. העדר באגים מוחלט יכול להעיד על כך שדרישות הלקוח לא נלקחו מספיק בחשבון או בכלל. ולכן מצב קיצון של העדר באגים הוא למעשה כשל.

המדריך המלא לבודק התוכנה המתחיל

ב-QA Experts כתבנו את המדריך המקיף בארץ למעוניינים ללמוד בדיקות תוכנה
52 עמודים עם כל האינפורמציה שתצטרכו 
+בונוס!
מדריך מפורט אודות צבירת ניסיון ועבודה כבודק תוכנה עצמאי

רוצה לקבל את המדריך?

דילוג לתוכן