uTest University 

uTest מוכרת יותר כספקית של פרוייקטי בדיקות בתשלום לעובדים עצמאיים. אם אין לכם עניין במציאת פרוייקטים בתשלום כדי להרוויח עוד כסף, אתם תאהבו את קורסי בדיקות התוכנה המסופקים על ידי אוניברסיטת uTest.

אוניברסיטת uTest מספקת קורסים שונים בבדיקות תוכנה מבדיקות ידניות לאוטומטית, בדיקות מובייל, בדיקות שימושיות, בדיקות אבטחה וכו'. עם כל הרמות מרמת מתחילים עד רמת מתקדמים. הקורס הוא מדריך צעד-אחר-צעד, כך שהבודק לא יתקשה לעקוב אחר הקורס.

הקורס של אוניברסיטת uTest בעל עיצוב טוב וקל לקריאה, לא כל הקורסים הם בחינם, אבל אתם בטח יכולים למצוא שם קורסים טובים בחינם.

אתר רשמי: http://university.utest.com

MinistryOfTesting  – משרד הבדיקות של Rosie Sherry 

רוזי היא מייסדת הקהילות: SoftwareTestingClub.com, TestNinjas ו- MinistryOfTesting.

MinistryOfTesting מספק את The Dojo שבו בודקים יכולים לבדוק קורסים אונליין. דוג'ו הוא חדר או אולם שג'ודו ועוד אומנויות לחימה מתורגלות בו. 

מה הופך את דוג'ו לשונה הוא שהוא מספק קורסים מעשיים באמצעות Podcast ווידאו. אם אתם עסוקים מדי כדי לקרוא טקסט, דוג'ו יכול להיות בשבילך.

לדוג'ו יש מנוי חינם ומנוי פרו. אתם יכולים להתחיל עם תוכנית החינם. אם תאהבו את התוכן, תוכלו לשדרג ל- Pro בכל עת.

אתר רשמי: https://dojo.ministryoftesting.com

Guru99

אם אתם מחפשים קורס בדיקות תוכנה בחינם, אז תאהבו את Guru99.

בעוד שרוב הקורסים נועדו לקחת את הכסף שלכם, Guru99 הוא לא אחד מהם.

אפילו ש- Guru99 מספקים את הקורס בחינם, איכות התוכן שלהם עלה על ציפיותיי. הקורסים מעוצבים כמדריך צעד-אחר-צעד עם צילומי מסך כדי לעזור לבודקים חדשים לעקוב בקלות.

אם יש דבר אחד שאני לא אוהב ב- Guru99, הוא הדרך בה הם מציאים את התוכן שלהם. אתם יכולים להיות מוסחים על ידי פרסומות AdSense תכופות. אבל זה נפוץ בשירותי תוכן בחינם.

אני ממליץ מאוד על Guru99 לבודקים חדשים. 

אתר רשמי: http://www.guru99.com 

4. פורומים וקהילות באינטרנט

קבוצת LinkedIn

כנראה שאתם מכירים את LinkedIn, אבל אם לא, LinkedIn היא הרשת מספר אחד של אנשי מקצוע. בשונה מפייסבוק בה רוב האנשים מצלמים תמונות ומשתפים מה הם אוכלים או איפה הם נמצאים, LinkedIn היא רשת בה אנשים משתפים את הניסיון המקצועי שלהם. LinkedIn נחשבת לכלי השלם לשיווק עצמי/עסקי.

אם עדיין אין לכם חשבון ב-LinkedIn, צרו אחד. הוא בחינם. אתם גם יכולים להתחבר ל- LinkedIn באמצעות החשבון שלכם בפייסבוק.

ל- LinkedIn יש הרבה תכונות שימושיות, אבל האהובה עליי היא קבוצת LinkedIn והקבוצה האהובה עליי היא קבוצת בדיקות התוכנה וQA- @Standardqa. כדי להצטרף לקבוצה, אתם יכולים לעקוב אחר הצעדים הדרושים כדי לחפש את הקבוצה או פשוט ללחוץ כאן: לינק ולהצטרף לקבוצה.

הבקשה להצטרפות לקבוצה תצטרך להיבדק כדי להיות מאושרת. זה ייקח יום או יומיים לפי מה שאני זוכר.

הקבוצות של בדיקות תוכנה ובקרת איכות (QA) קיימות מאז 2008 עם כמעט 200,000 חברים שזו אחת מהקבוצות הגדולות ביותר בקהילת בדיקות התוכנה שאני מכיר. עם מספר כה גדול של חברים, אתם בוודאות תמצאו את התמיכה שאתם צריכים מהקהילה הזו.

ברגע שאתם נמצאים בקבוצה, אתם יכולים להתחיל לשאול את השאלות הדחופות לכם בבדיקות תוכנה או שאתם יכולים למצוא את הדיון שאתם אוהבים ולהצטרף אליו. לעומת זאת, בשונה מפורומים אחרים בהם ניתן לשאול שאלות בכל דרך שתרצו, כאן בקבוצה תצטרכו לנסח את השאלות שלכם בצורה מקצועית מכיוון שמומחים רבים עלולים לשאול אתכם בחזרה על מנת שתבהירו את השאלות שלכם. זה יעזור לכם לשאול שאלות טוב יותר והם יוכלו לעזור לכם ולענות לכם טוב יותר. אני חושב שזה הגיוני מכיוון שאם אתם רוצים ייעוץ או דיון מאנשי מקצוע, אתם צריכים להיות מקצועיים בעצמכם.

המקור האחרון שאני רוצה להציג לכם הוא אתר שלא קשור לבדיקות תוכנה, אבל בוודאות יכול לעזור לכם לבדוק טוב יותר.

Learn Code The Hardway.org by Zed A. Shaw 

אני לא זוכר איך או מי המליץ לי על האתר הזה בהתחלה, אני שמח שהכרתי אותו.

בניגוד לאתרי הדרכת תוכנה אחרים שבוחרים את הדרך הקלה ללמידת תכנות (או לפחות זה מה שהם מפרסמים),  LearnCodeTheHardWay עושים את ההיפך. במעקב אחר הקורס, אתם צריכים להזיע כדי ללמוד תכנות על ידי עשיית פעילות גופנית, הקלדה ובעיקר ב… פנקס הרשימות במחשב (Notepad). אם אתם מכירים IDE כדי לכתוב את הקוד שלכם, אתם יכולים לדמיין לעצמכם כמה קשה זה לכתוב ב-Notepad. 

LearnCodeTheHardWay ילמד אתכם את שפות התכנות הבאות:

•    למד Python בדרך הקשה Learn Python The Hard Way  (אחד האהובים עליי. למדתי את זה)

•    למד Ruby בדרך הקשה Learn Ruby The Hard Way

•    למד C בדרך הקשה Learn C The Hard Way

•    למד SQL בדרך הקשה Learn SQL The Hard Way

•    למד Regex בדרך הקשה Learn Regex The Hard Way

והחלק הכי טוב? כולם בחינם בגרסה המקוונת. כמובן שאם אתם אוהבים את מה ש- Zed כתב, אתם יכולים לקנות את הספק ולקבל גישה מלאה לוידאו ותמיכה לכל החיים. בכל מקרה, אם אתם מחפשים ספר או קורס ללמידת שפות תכנות, הגרסה המקוונת בחינם היא כל מה שאתם צריכים.

אתר רשמי:  http://learncodethehardway.org

לסיכום

הנה, הצגתי לכם את המקורות המקוונים הכי טובים שלי ללמידת בדיקות תוכנה. חלק מהם בחינם, אבל חלק יעלו לכם כסף. אתם לא חייבים לאהוב את הקורסים האלה או להקשיב לי. אתם צריכים לבדוק ולהעריך את האתר בעצמכם. אם אתם חדשים בבדיקות, הרשימה הזו תיתן לכם הקדמה או מדריך ראשוני כדי שתוכלו לדעת לאן ללכת.

בנוסף, בעוד אני מתפתה למצוא ולהציג כמה אתרים טובים או קורס ללמוד אוטומציה או אבטחה, לא מצאתי אף אתר טוב להציג לכם עד כה. עשיתי כמה חיפושים אבל אני מתבלבל עם התוצאות החוזרות. חלק מהן הם קורסים שלא נותנים הרבה ומיועדים רק לקחת מכם כסף. אני לא אומר שכל הקורסים הם כאלה, זו רק ההרגשה האישית שלי. אני הייתי מעדיף לאכזב אתכם מאשר לכוון אתכם למקורות לא טובים שאף פעם לא חוויתי.

הערה: זו לא ואף פעם לא תהיה רשימה קבועה של מקורות למידה, אני אחזור ואעדכן את הרשימה אם אמצא משהו מעניין לשתף אתכם. אם נתקלתם במקור טוב ללמידה ואתם רוצים להמליץ עליו לבודקים, בבקשה שלחו לי מייל ל-  info@qaexperts.co.il.

למאמרים הקודמים בסדרה: 

המקורות באינטרנט הטובים ביותר ללימוד בדיקות תוכנה (חלק 1)

המקורות באינטרנט הטובים ביותר ללימוד בדיקות תוכנה (חלק 2)

דילוג לתוכן