אם אתם בודקי תוכנה או מפתחי תוכנה, כנראה שאתם מכירים את מערכת היחסים שבין בודקים למתכנתים. אני לא יודע מי התחיל את הקרב הזה קודם או איך מערכת היחסים הזאת רק מתדרדרת, אבל זה ברור שמתכנתים ובודקי תוכנה לא מתים אחד על השני.

מתכנתים בעיקרון לא אוהבים בודקי תוכנה, אבל מה אם אגלה לכם שאתם יכולים לגרום להם לשנוא אתכם יותר?

במאמר של היום, אחלוק איתכם 10 דרכים קלות לגרום למתכנתים לשנוא אתכם. "רגע רגע… יש לנו מספיק צרות עם מתכנתים, אתה אומר לנו שאתה תחלוק איתנו עוד טיפים כדי להרוס את היחסים שלנו איתם לנצח?"

ובכן, אני לא יודע, זאת אחריותכם להבין מה אני מנסה לספר במאמר הזה…

אוקי…הנה מתחילים!

#1: שלחו דוח באגים גרוע

רוצים לגרום למתכנתים שלכם לשנוא אתכם בדרך הנכונה? דווחו על בעיה קריטית באופן כללי, בלי פירוט או מידע נוסף כך שהם לגמרי לא ידעו מה הבעיה. כמו זה לדוגמא:

**סיכום: המערכת קורסת

**תיאור: המערכת קורסת על המחשב שלי מספר פעמים. בבקשה תקנו זאת במהרה.

**דרכים לשחזר: אין

**תוצאה צפויה: אין

דוח כזה יגרום למתכנתים שלכם לתסכול מיידי.

מדוע זה יכול לגרום למתכנתים לשנוא אתכם?

כולנו יודעים שמתכנתים סומכים המון על דוח הבאגים של בודק התוכנה כדי להבין את הבאג ולתקן אותו כראוי. אם אתם שולחים להם דוח באגים גרוע, הדבר יעצבן אותם לחלוטין.

#2: מתחו ביקורת על הבאגים של המתכנתים באופן אישי

המתכנתים בדרך כלל מרגישים רע כשאתם מוצאים בעיה עם הקוד שלהם. אתם יכולים לגרום להם למבוכה גדולה יותר על ידי חשיפה מדויקת של מי שכתב את "שורת הקוד הגאונית הזאת".

"מתכנת אמור לעשות עבודה טובה יותר כשהוא מתקן את הבעיה הזאת"

"אני חושב שזה תכנון טיפשי ש[הכנס שם של מתכנת] הכין"

"המתכנת לא טיפל במקרה קצה הזה כמו שצריך"

למה זה עובד?

חוות דעת בונה תגרום למתכנת לחבב אתכם, חוות דעת הרסנית בדיוק להפך.

#3:מתחו ביקורת ציבורית

רוצים לעשות דברים גרועים יותר? אל תמתח עליהם סתם ביקורת, עשה זאת בפרהסיה!

אתם יכולים לעשות זאת על ידי ציון המתכנת שאמור להיות אחראי לבעיה במערכת ניהול הבאגים במקום שבו כולם יוכלו לראות מה כתבתם. אתם יכולים לעשות זאת גם בפגישה קבוצתית ובמיוחד בפגישה עם ההנהלה הבכירה.

מדוע זה יעבוד?

מפני שאתם פוגעים בחלק הכי עדין של המתכנתים. האגו שלהם.

"91 אחוז מהמתכנתים מרגישים שהם העובדים הכי מוערכים בחברה שלהם" – סקר שנערך על ידי Chef ב- 2014 בארצות הברית.

הפסיכולוגיה של מתכנתים

#4: בדקו את הבילד (BUILD) הלא נכון ודווח על באג קריטי

בודק תוכנה חייב לבדוק את המערכת ולדווח על בעיות בסביבה המתאימה. אם תרצו להפתיע מתכנת, נסו זאת:

  • מתכנת משחרר בילד חדש כדי שתבדקו.
  • אתם בוחרים בילד ישן ומתחילים לעבוד עליו.
  • בבוקר שלמחרת, אתם ממהרים לשולחן המתכנת לפני שהוא מכין קפה ואומרים "היי, מצאתי באג קריטי בבילד שלך אתמול".
  • לאחר מכן אתם מראים לו את הבעיה במחשב.
  • המתכנת מבלה את כל היום בניתוח הבאג ותיקון הבעיה, ואז בסוף היום, הוא מגלה שבדקת את הבילד הלא נכון.

"אחחח, עשיתם את זה", עכשיו המתכנת יזכור את שמכם…לשארית חייו.

#5: דווחו על הבעיה, תאמרו למתכנתים כיצד לפתור אותה ותנו להם דדליין

אתם יודעים שלמרות שאתם בודקי תוכנה, יש לכם יכולות טכניות טובות.

אתם יכולים להשוויץ בהן לא רק על ידי דיווח הבעיה, אלא גם במתן מדריך צעד-אחר-צעד למתכנתים כיצד לפתור את הבעיה.

אתם לא רק מציעים פתרון, אתם גורמים למתכנתים שלכם להבין שזו הדרך היחידה לפתור את הבעיה הזו. ודרך אגב, אל תשכחו לתת להם מסגרת זמן לפתרון הבעיה כי הבאג הזה משפיע על כל לו"ז הבדיקות שלכם.

לדוגמא:

"כדי לתקן את הבעיה הזו, פשוט תצטרך לעשות [מדריך לפתרון הבעיה]. זה פתרון מהיר אני חושב".

דרך אגב, תוכל לפתור את זה עד יום שישי? כי אני צריך לסיים את הבדיקה עד יום שני הבא".

למה זה גורם למתכנת לשנוא אתכם?

אתם מראים שאתם יותר אינטלגנטים מהמתכנת ויודעים יותר טוב ממנו. אתם מראים שאתם יכולים לשלוט במתכנת על ידי מתן זמן לסיום.

מעולה, עכשיו אתם מתנהגים כמו הבוס של המתכנת.

אל תתנהגו כמו הבוס של המתכנת

למאמר השני בסדרה: 

בודקי תוכנה? 10 דרכים לגרום למתכנתים לשנוא אתכם יותר (חלק 2)

המדריך המלא לבודק התוכנה המתחיל

ב-QA Experts כתבנו את המדריך המקיף בארץ למעוניינים ללמוד בדיקות תוכנה
52 עמודים עם כל האינפורמציה שתצטרכו 
+בונוס!
מדריך מפורט אודות צבירת ניסיון ועבודה כבודק תוכנה עצמאי

רוצה לקבל את המדריך?

דילוג לתוכן