במאמר הזה אני אתייחס לשני מודלים בשביל לזכור את כל הבדיקות שחוזרות על עצמן שצריך לעשות כשבודקים אפליקצית מובייל: Checklists ו – Mind maps.

Checklists

כל פיצ'ר חדש שמפותח חייב להיבדק. לרוב בודקי תוכנה מגדירים את מקרי הבדיקה (Test cases), בשביל לבצע את כל הבדיקות באופן סיסטמטי ולא לשכוח שום בדיקה. כשמסיימים לכתוב את כל תסריטי הבדיקה, בודקי התוכנה לרוב מתעדפים את הבדיקות לבדיקות ידניות ואוטומטיות בשביל למנוע חזרה של בדיקות כך שכל הבדיקות החוזרות יבוצעו באופן אוטומטי.

למרות זאת, לא כל בדיקה אפשר לבצע באופן אוטומטי בגלל שהבדיקה יכולה להיות מסובכת מידי ובסופו של דבר בניית הבדיקות האוטומטות יכולה לגרום להרבה עבודה של תחזוקה. אז מה אפשר לעשות אם הבדיקה קריטית לאפליקציה או לחברה? אי אפשר שלא לבצע אותה…

בשביל לעזור לכם לא לשכוח דברים חשובים, יכול להיות שתצטרכו לכתוב checklist על החלקים באפליקציה שצריך לבדוק באופן ידני לפני שמעלים את האפליקציה לפרודקשן או אחרי שסיימתם לבדוק את כל הפונקציונאליות החדשה.

צ'ק ליסטים יכולים להיות מאוד גנריים וכללים כך שאפשר יהיה להשתמש בהם במספר פרויקטים, או שהם יכולים להיות מאוד ספציפיים ומפורטים בהתאם לפיצ'ר החדש. דוגמא לצ'ק ליסט גנרי עבור בדיקות מובייל שמכיל את רוב האספקטים החשובים של בדיקות אפליקציית מובייל. אפשר להשתמש בצ'ק ליסט עבור אפליקציות מובייל שונות.

הערה: הרשימה הזאת לא מלאה, היא רק דוגמא לאיך צריך להראות צ'ק ליסט.

הצ'ק ליסט הזה מראה כמה בדיקות מובייל גנריות אפשריות שאפשר לבצע באופן סיסטמתי. הוא יכול לשמש כצ'ק ליסט עבור כל צוות הבודקים לפני שחרור גרסה כך שכל הצוות לא יחמיץ שום בדיקה או תהליך חשוב.

הערה: חשוב להיות יצירתי כשמכינים צ'ק ליסט. תייצרו את הצ'ק ליסט שמתאים לאפליקציה שלכם ולפרויקט שלכם.

Mind Maps

מפות מחשבה הן דרך טובה נוספת לארגן את כל המידע שיכול לכם לעבד את כל המחשבות שלכם בנושא מסוים בבדיקות מובייל. Rosie Sherry שכתבה את Ministry of Testing, יצרה מפת מחשבה טובה על בדיקות מובייל:

Platform

Operations

Function

Structure

Data

המדריך המלא לבודק התוכנה המתחיל

ב-QA Experts כתבנו את המדריך המקיף בארץ למעוניינים ללמוד בדיקות תוכנה
52 עמודים עם כל האינפורמציה שתצטרכו 
+בונוס!
מדריך מפורט אודות צבירת ניסיון ועבודה כבודק תוכנה עצמאי

רוצה לקבל את המדריך?

דילוג לתוכן